HeLLo ! HeLLo ! HeLLO ! Mrs. Pingu waS Here !

NO TITLE


Masih segar dlm ingatan aku semasa tiba kat KKIA .. dri KL to KK dlm msa 2 jam stgh , aku sedih sgt3x time kna bgitaw maw plg kk n oredy booked flight , aku rasa selesa n best dduk kat kl lbih2 lagi time kat Melaka ! fuhh ~ besttttt si0t . tapi mama maw gak bwa aku pulang kk .. ergh! Sabar jak lh aku tpaksa akur L

Erm . smpai jak kat KKIA slps enjoy d trip with Malaysia airlines bgitu ser0nok smpai aku xsedar da smpai sabah , fuh aku tringat bru td aku pijak kl and now aku kat sbh . pukul 06.28pm aku brgegas pegi tmpat amik luggage , laju jak aku jalan smpai trtinggal mama n auntie aku dblkg .. Gara2 maw cepat kan terlanggar satu org cewek ~
Aku : ‘’ups! S0ry2 miss me xsengaja .’’
Cewek tu : ‘’xpa2, I pun nak sory gak xnmpak you kat depan ‘’
Aku :’’ okey’’ ( temberang kan ? sdgkan aku yg mlanggar )
Dalam hati aku , perh ! baiknya cewek ne dah la comel mcm darah kacukan,baby face,natural beauty,hdung mancung,kulit putih,tinggi lampai,mata cantik,rambut panjang, imej & dressing pun n0t bad ekut predaran zaman then pr0fessinal lgi tuu,klau aku lelaki dpt dia untung emas aku d0whh.. (pujian ikhlas bh ne)
Cewek tu : ‘’you dtg dri kl erk ?’’ (sambil mlemparkan senyuman manis)
Aku : ‘’yup . h0w about you?’’(sambil menarik satu luggage hitam milik mama aku)
Cewek tu : ‘’same, tpi  I flight awal sikit . dah lma tggu ktsni, tggu kna amik. Spa name you ?’’
Aku :’’0h yakaa ? means dh lma la mnunggu ne ? tggu sapa kak ? pggil jak zynie. Akak pulak?’’(jln beriringan)
Cewek tu : ‘’nama akak wanizah effabella, tpi akak lbih slesa dpanggil abigail ‘’(sambil hulur tgn)
Aku : ‘’oh! nice name lh kak’’(aku terkejut dgr nma tu,macam familiar sgt)
Abigail : ok la beb, dah ader yg dtg tu ,akak pegi dlu k ? nice to meet you’’
Aku hnya mampu tersenyum and amat terkejut apabila seorang lelaki datang dihadapan aku dengan senyuman smentara seperti di buat2 . aku mengamati sgt senyuman tu ! macam kenal ! oh tidakkkkkk ! aku macam maw teriak kat lobi KKIA tu bila nmpak Shazrul ~ ya shazrul dan abigail tu adalah tunang dia !
Abigail yg pernah call aku empat tahun lalu yg pernah mengugut aku supaya tinggalkan shazrul pd hri dia call aku ! aku blurr time tu knapa dgn prempuan ne tiba2 maw cakap gtu ngn aku, aku tnya baik2 dgn Abigail as girl and girl ,so dia dpt gak calm down . rupanya cerita sbenar shazrul n Abigail dijodohkan oleh family d0rang , Abigail happy sebab dia mmg suka ngn shazrul time drg school lagi tp dia ckp shazrul xpenah layan dia and xsngka boleh brtunang ngn shazrul and dia happy sgt . aku mampu buat apa ? aku hnya cakap ngn Abigail ‘’okey sis, aku xnak ganggu hbungan kau and shazrul,im so sorry’’ aku off phone lps tu .. stengah mnit shazrul plak call, dia cerita ngn aku dia xpenah syg,suka even cinta dgn Abigail macam dia syg ngn aku tpi dia kna akur ngn dady dia yg plan smua tu. so aku cakap ‘’ xpa lh shazrul xda jodoh~ aku rasa kau lagi sepadan dgn Abigail sama cantik lh shazrul mmg match you guys’’ aku xsedar cakap2 macam tu shazrul menangis .. dia cakap dgn aku ‘’zynie ckp mcm tu mksudnya slama ne you xserius n xpenah syg I ?’’ untuk dia mmbenci n sng lupakan aku ,aku just ckp ‘’ ya actually mmg mcm tu’’ then aku end call . . 5 mnit mcm tu mamy shazrul lg call, mamy shazrul ne mamy yg memahami and baik , dia sruh aku just bersabar dia tau apa perasaan aku skg and if prlu prtolongan apa2 just call atau jumpa dia tapi untuk menghormati Abigail aku xmaw lgi ada hubungan dgn keluarga tu..even perit and pedihnya aku rasa time tu tpi Tuhan jak taw . member aku cakap ‘’alahh lupakan jak lh zynie cinta munyit bh tuu mat salleh ckp PUPPY LOVE!’’ yaa mmg cinta munyit cinta buaya cinta dinas0ur tapi adakah kmu pernah jumpa satu org lelaki yg sgt2 menghormati,memahami kau ? mls maw cakap  sndri maw phm laa . aku lebih suka bila dia ne seorang yg suka berdikari . shazrul mmg seorg yg aku cari umur time tu 23 aku plak 16thun and aku taw shazrul mmg kecewa dgn jawapan aku tp apa bleh buat takdir kan . Shazrul Shazrul untung c Abigail ,. Smpai skg lagi drg tunang nahh tgok tu betapa baiknya shazrul ekut ckp dady dia and cuba untuk mencintai Abigail and sekilas pndang aku tengok drg msuk kreta mmg bahagia atau bahagia tu hnya dtunjukkan shazrul d hdapan aku.aku harap tidak!

No comments:

Post a Comment